gardonyiszinhazblog
Útmutatók

 
Színháztörténet

 
Menü
 
Kereső
 
search engine by freefind
 
Magamról

 

1987 óta - amióta Egernek újra van önálló társulata - minden darabot láttam, többször is, akár huszonvalahányszor. Színházi tárgyú írásaim, kritikáim a Heves Megyei Nap színházi mellékletében 1995-96-ban jelentek meg rendszeresen, de a melléklet megszűnése óta is előfordultak különböző lapokban, ma pedig internetes portálokon. 2000 tavaszán egy előadás végén nagy meglepetésemre a színpadra szólítottak a darab szereplői, Örökös Néző címet kaptam tőlük. Természetesen nagyon meghatott, büszke vagyok rá. Mindenkit tisztelek, akár színpadon van, akár a háttérben dolgozik a színház csodálatos világában. Magamat is erős szállal ehhez a világhoz tartozónak érzem. 2010.04.05-én indítottam a blogot. Remélem, kiérdemli az Olvasó folyamatos érdeklődését. J.F.

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
* Napló

SIC TRANSIT... SZOMORÚ APROPÓ

2016.02.29. 18:32

   Két évvel ezelőtt, 2014. februárjában hunyt el Csala Zsuzsa, mégsem az évforduló apropóján születik ez az írás…
   Havonta két alkalommal megjelenő kisvárosi lap legfrissebb számában olvastam rövid tudósítást arról, hogy a múlt hónapban, a helyi művelődési házban „… a Budapesti Bulvárszínház által színpadra vitt előadásban olyan neves színészek léptek színpadra, mint például Straub Dezső, Straub Péter, Csala Zsuzsa, Oszter Alexandra, vagy épp Sáfár Anikó.” A szerző tehát vagy nem látta az előadást, vagy látta, de fogalma sincs, ki volt a név mögött – esetleg mindkettő (a művésznő valóban játszott abban a produkcióban, amikor még tehette). De gondolom, a megjelenés előtt látta ezt olvasószerkesztő is, nyilván a szedő is, mégsem tűnt fel senkinek a lehetetlen állítás, noha Csala Zsuzsát egy ország ismerte és szerette komikaként, s halála sincs még messze.

   Rövid ideig tagja volt az egri színház társulatának. Az 1959/60-as évadban szerződött oda. Miljutyin: Nyugtalan boldogság című operettjében mutatkozott be. A Népújság a bemutató után „kitűnő tehetségűnek” nevezte. Még ugyanabban az évben Ábrahám Pál: Hawai rózsája című operettjében így látták: „A felszabadult komédiázás hőse ezeken az estéken … a mesét az ő egyénisége fonja át.” Majd áprilisban egy újabb operett: Farkas Ferenc Kossuth-díjas zeneszerző muzsikájával, Török Rezső szövegkönyvével és Innocent-Vince Ernő verseivel. A kritikusnak (Farkas András) a mű annyira nem tetszett, hogy feltette a „rövid és jóindulatú kérdést arról, hogyan jutott el a színpadig ez az alkotás?” De Csala Zsuzsáról így írt: „A motorja ennek az előadásnak. Igaz, hogy az ő jellemét és közreműködését sem indokolja a szerző, de a „teltkarcsú formájú” komika olyan iramot tud diktálni, amit eddig még tőle sem láttunk.”   
 

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
Még nincs hozzászólás.
 

 

Kommentek & évek
Friss hozzászólások
 
A blog közösségi csatornái


 
  
 

 

 
Lezárt szavazások