gardonyiszinhazblog
Útmutatók

 
Színháztörténet

 
Menü
 
Kereső
 
search engine by freefind
 
Magamról

 

1987 óta - amióta Egernek újra van önálló társulata - minden darabot láttam, többször is, akár huszonvalahányszor. Színházi tárgyú írásaim, kritikáim a Heves Megyei Nap színházi mellékletében 1995-96-ban jelentek meg rendszeresen, de a melléklet megszűnése óta is előfordultak különböző lapokban, ma pedig internetes portálokon. 2000 tavaszán egy előadás végén nagy meglepetésemre a színpadra szólítottak a darab szereplői, Örökös Néző címet kaptam tőlük. Természetesen nagyon meghatott, büszke vagyok rá. Mindenkit tisztelek, akár színpadon van, akár a háttérben dolgozik a színház csodálatos világában. Magamat is erős szállal ehhez a világhoz tartozónak érzem. 2010.04.05-én indítottam a blogot. Remélem, kiérdemli az Olvasó folyamatos érdeklődését. J.F.

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
* Napló

DIREKTORI PÁLYÁZAT 7. / HAGYOMÁNY, MODERNITÁS, KÖZÖSSÉG - RÉSZLETEK SZŐCS ARTUR PÁLYÁZATÁBÓL

2020.11.01. 11:21

Október 30-án döntött az egri közgyűlés a Gárdonyi Géza Színház igazgatói posztjáról. A két versenyben lévő pályázó közül Blaskó Balázs, jelenlegi direktor pályázata már hosszabb ideje elérhető volt. A közgyűlésen megválasztott Szőcs Arturé, kinek megbízatása 2021. február 1-jén kezdődik, számomra nem világos okból nem került nyilvánosságra egészen a közgyűlésig, holott amint elmondta, ő aláírt egy nyilatkozatot arról, hogy pályázata nyilvános. Az alábbiakban összefoglalom azokat a gondolatokat, terveket, amelyeknek megvalósulása, eredménye a közönség által közvetlenül tapasztalható, látható lehet.

HAGYOMÁNY, MODERNITÁS, KÖZÖSSÉG

Állandó társulattal és változatos repertoárral rendelkező, modern értelemben vett népszínházat képzel el, változatos programmal, klasszikus és kortárs műveket, magyar és világirodalmi alkotásokat, prózai és zenés darabokat egyaránt játszania kell, Eger városának örömére, produkcióival országos és szakmai figyelmet is kivívva. (A turizmust is szeretné szolgálni - és ezzel növelni a saját bevételt is – adott esetben például angol nyelven feliratozott előadásokkal.)

„A fizetőképes keresletet tekintve jelentős jegyár emelést nem tervezünk. Inkább a jegyárak differenciálásában keressük a lehetőséget egészséges piaci szemlélettel.”

A terv évadonként 7-8 bemutató, a tánctagozat további két önálló produkciója mellett.

A nagyszínpadi repertoárt a legszélesebb közönségréteg érdeklődésére számot tartó darabok adhatják, de nem csak a habkönnyű bohózatok és bulvárdarabok, a klasszikus és kortárs drámairodalom sok szerzője mond el – szórakoztatóan – sokat és igazat a világról. A nagyszínpadi program meghatározó része a világhírű magyar operett kimeríthetetlen kincsestára, nem modernizálva, nem a mába helyezve, de szövegben, hangszerelésben és vizualitásában némiképp felfrissítve. Klasszikus és népszerű musicalek és új zenés sikerdarabok ugyancsak fontos alkotóelemek lesznek.

„A stúdiószínpad egyfelől helyet adhat a néhány szereplős, kis szcenikai igényű, minőségi kamaradrámáknak, amelynek hatásában nagy szerepet játszat a színészek szinte kézzelfogható közelsége, másfelől kielégítheti az érdeklődő, nyitott értelmiségi réteg, illetve az újszerűre mindig fogékonyabb középiskolás és egyetemi ifjúság igényeit, merészebb kísérletező produkciókkal."

Tematikájukban Egerhez kötődő, a város múltjával, nagy eseményeivel, prominens személyiségeivel foglalkozó színdarabokat is szeretne megíratni rangos szerzőkkel.

Szerepelnek a tervben beavató opera-előadások. „Tudom, mert magam is rendeztem másutt, hogy a közönség milyen hálásan élvezi, és milyen önfeledten szórakozik, ha szellemes formában megismertetik a műfaj műhelytitkaival.”

Külön fejezet foglalkozik a gyermek- és a kamasz korosztály megszólításával, a nekik szóló előadásokkal és más tervekkel.

Évadterv 2021/2022

Nagyszínpad:

Bródy Sándor: A dada
Kálmán Imre: A chicagói hercegnő
Molière: A nők iskolája
Dés-Geszti-Békés: A dzsungel könyve
Valamint a GG Tánc Eger két bemutatója

Stúdió:

Urs Widmer: Top
Dogs Sultz Sándor: Megyünk haza
Marius van Mayenburg: A csúnya
Kárpáti Péter: Akárki

A további évadok terveiből (nagyszínpad és stúdió vegyesen):

A magyar Tolsztoj (Megíratandó darab Gárdonyi Gézáról)
Lehár Ferenc: A víg özvegy
Carlo Goldoni: Bugrisok
Bohumil Hrabal: Zajos magány
Egy új magyar rap-musical ősbemutatója (felkéréssel vagy pályázatal)
Ábrahám Pál: Hawaii rózsája
Ibsen: Nóra
Remenyik Zsigmond: Vén Európa Hotel
Nestroy: A talizmán

Kapcsolatra törekszik a Színház- és Filmművészeti Egyetemmel és a Kaposvári Egyetem Művészeti Karával, elhozni, bemutatni Egerben a fiatal, tehetségeket, bepillantva az egyetemeken folyó művészeti képzésbe.

Színház és film. „Az a tapasztalatom, hogy egy-egy filmes munka óriási önbizalmat és motivációt tud adni a színészeknek. Ezért én mindenképpen elősegíteném, hogy az egri színészek egy sokkal tágasabb térben, nagyobb közönség előtt is megmérettessék magukat, a film segítségével.”

Jó szakmai kapcsolatai vannak romániai magyar színházakkal, valamint a kassai, komáromi és szabadkai társulattal. Nem protokolláris vendégjátékokat szeretne, hanem izgalmas és tanulságos előadáscseréket. Szeretné felvenni a kapcsolatot Eger európai testvérvárosai közül hatban az ott működő színházakkal, s minden évben vendégül látni valamelyiket, az egri nézők számára is betekintést nyújtva a különböző nemzetek színházi világába.

„Az új közönségrétegek megszólításában fontos szerepe van a közvetlen kapcsolatnak színész és néző között. Ha a színészek kilépnek a színház falain kívülre, és informális események, zenés rendezvények, flashmobok alkalmával találkoznak a városlakókkal, személyessé válik a kapcsolat a színház és a közönség között. Ezek a találkozások lehetőséget teremtenek a beszélgetésre, véleménynyilvánításra, a kötetlen kommunikációra a színész és a néző között. Erre jó alkalom lehet a kultúrához vagy a színházhoz kötődő jeles nap, bármilyen városi rendezvény vagy fesztivál.”

Marketingstratégia. Felismerhető, más kulturális intézményektől jól elkülönülő, a közönség számára szerethető brand kialakítása a cél. A színház plakátjai, szórólapjai mutassanak egységes arculatot, legyenek figyelemfelhívóak, informatívak és művészeti értéket is képviseljenek! A honlapnak maximálisan ki kell szolgálnia a felhasználói igényeket az információszerzéstől élményszerű képi tartalmakon át a jegyvásárlásig. A Facebook, szinte minden korosztályt elér. Az online kapcsolattartó eszközök közé fel kell venni az Instagramot is.

 

Még nincs hozzászólás.
 

 

Kommentek & évek
Friss hozzászólások
 
A blog közösségi csatornái


 
  
 

 

 
Lezárt szavazások