gardonyiszinhazblog
Útmutatók

 
Színháztörténet

 
Menü
 
Kereső
 
search engine by freefind
 
Magamról

 

1987 óta - amióta Egernek újra van önálló társulata - minden darabot láttam, többször is, akár huszonvalahányszor. Színházi tárgyú írásaim, kritikáim a Heves Megyei Nap színházi mellékletében 1995-96-ban jelentek meg rendszeresen, de a melléklet megszűnése óta is előfordultak különböző lapokban, ma pedig internetes portálokon. 2000 tavaszán egy előadás végén nagy meglepetésemre a színpadra szólítottak a darab szereplői, Örökös Néző címet kaptam tőlük. Természetesen nagyon meghatott, büszke vagyok rá. Mindenkit tisztelek, akár színpadon van, akár a háttérben dolgozik a színház csodálatos világában. Magamat is erős szállal ehhez a világhoz tartozónak érzem. 2010.04.05-én indítottam a blogot. Remélem, kiérdemli az Olvasó folyamatos érdeklődését. J.F.

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Volt egyszer... 1999

PAM GEMS: PIAF

   Harminchat éve hunyt el az énekesnő, akinek nevét sohasem feledheti el a világ. A francia sanzon megismételhetetlenül egyedi, csodálatos előadójának dalait a mai napig éneklik szinte minden nyelven. Most egy csokorban hallhatjuk őket Egerben, a darabban, amely megeleveníti Piaf élettörténetét – a címszerepben Nádasy Erikával. Teljesítménye nem érhette váratlanul azokat, akik látták őt az Atyai házban, a Görkorcsolyapályában, a Liliomban… Rég kiérdemelte ezt a nagyon hálás, de igen nagy feladatot. Járt neki, s ezt az előadás igazolja is. Szemünk előtt tör össze és kap új erőre mindannyiszor, amikor megérinti őt a legnagyobb csoda, a szerelem. Kibír minden megpróbáltatást, megaláztatást, élteti őt ez a csudálatos érzés. Szerelem az éppen aktuális kedves iránt (mert Piaf valóban szerette valamennyiüket), szerelem a dalok iránt, amelyek egyébként – nem meglepő – a szerelemről szólnak. Nádasy Erika ha kell, ordenáré, ha kell, angyali, de mindig tiszta Piaf-ja hű ahhoz, akit formál. Ha nem is ismerhettük, tudjuk, hisszük, hogy ilyennek kellett lennie. Kevesebbet figyelünk a többiekre, mert elementáris erő kényszerít, hogy rá koncentráljunk. Mégsem hagyhatjuk említés nélkül a szeretett férfiúkat megtestesítő Venczel Valentint és Tóth Leventét. Érzékeny, minden rezdülésre fogékony partnerek, csakúgy mint Tatár Gabi - Piaf barátnője -, aki hitelesen játssza az alkatával ellentétes szerepet. A számtalan stúdiós, illetve ifjú szereplő szintén méltatást érdemelne, inspirálta, a legjobb felmutatására késztette őket az előadás valóban nagyszerű közege. Szóljunk legalább Nagy Adriennről, aki igen sokoldalú: láttuk már divatbemutatón, vívni, lovagolni, eljátszani mesejátékban a Tej szerepét, s most finom, előkelő és ünnepelt énekesként mutatkozott be, valamint Kakó Zsolt olasz fiújáról! Szegvári Menyhért a rendező. Tiszta, egyszerű, minden fölösleges hókuszpókusztól mentes - de szókimondó, ha kell egészen nyers, ha kell csupa költészet ez a munka (megint csak: olyan, mint volt Piaf élete, s Piaf maga). Ezt a kettősségben gyökeredzett egységet alázattal szolgálja a kevés díszlet és visszafogott világítás is. Utoljára, de kiemelve kell szólnunk a zenekarról, hiszen nélkülük ez az előadás megvalósíthatatlan lett volna. Magas színvonalú kíséretet biztosítanak a dalokhoz és Nádasy Erika hangjához, mely egyéni színekkel, de az illúziót ebben is megteremtve hatol szívünk legmélyéig. 

*  Nyílt levél a Piaf közreműködőihöz (2000 május)

   Hogyan reagáljon az ember bizonyos eseményekre úgy, hogy elkerülje a dicsekvés látszatát?
   Hogyan tehetné meg az ember, hogy ne reagáljon olyan történésre, ami valószínűleg ritkán esik meg, nagyon kedves és megható?
   Az utolsó Piaf végén nagy meglepetésemre a színpadon köszöntöttek a színészek, a közönség előtt, az előadás többi közreműködőinek nevében is. Örökös Néző címet kaptam.
   Az emlék bekeretezve lóg a szobám falán. Szívből köszönöm. Ez az emlék örökre szól!

 

 

 

Kommentek & évek
Friss hozzászólások
 
A blog közösségi csatornái


 
  
 

 

 
Lezárt szavazások