gardonyiszinhazblog
Útmutatók

 
Színháztörténet

 
Menü
 
Kereső
 
search engine by freefind
 
Magamról

 

1987 óta - amióta Egernek újra van önálló társulata - minden darabot láttam, többször is, akár huszonvalahányszor. Színházi tárgyú írásaim, kritikáim a Heves Megyei Nap színházi mellékletében 1995-96-ban jelentek meg rendszeresen, de a melléklet megszűnése óta is előfordultak különböző lapokban, ma pedig internetes portálokon. 2000 tavaszán egy előadás végén nagy meglepetésemre a színpadra szólítottak a darab szereplői, Örökös Néző címet kaptam tőlük. Természetesen nagyon meghatott, büszke vagyok rá. Mindenkit tisztelek, akár színpadon van, akár a háttérben dolgozik a színház csodálatos világában. Magamat is erős szállal ehhez a világhoz tartozónak érzem. 2010.04.05-én indítottam a blogot. Remélem, kiérdemli az Olvasó folyamatos érdeklődését. J.F.

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Volt egyszer... 2000

TOLSZTOJ-KOCSÁK: ANNA KARENINA - MUSICAL-OPERA

   Önmagában semleges karakterű alig-díszlet, de korhű és nagyon kellemes jelmezek. Ötletgazdag világítás – talán ízelítőül is az átépítéssel meg növekedett technikai lehetőségekből. A zenei inspirációt komolyan vevő, simuló, de a szereplőknek a lehető legtöbb kibontakozási alkalmat nyújtó rendezés (Szerednyei Béla). Mindezt már legfeljebb a  művészek ellenállása vagy közönye ronthatná el, Egerben azonban mindig csodálattal nézem ennek az ellenkezőjét, amikor a legkisebb szerepeket is főszerephez illő intenzitással, átéléssel interpretálják. Ennek a rendezésnek két „vesztese” például Ivády Erika és Szarvassy Csaba Zsolt (balett-táncos és olasz énekes), egészen hátul, takarva láthatjuk őket, és nem is igazán rájuk koncentrálunk – valljuk be, pedig mindketten figyelemre lennének méltóak rövid jelenetükben.
   A zene meglehetősen eklektikus, opera, operett, musical olyan elegye, amely végül leginkább mégis operához hasonlít, lenyűgöző varázslatot űzve a nézővel. Megkapó melódiákból és disszonáns hangokból fonódó teljes harmónia, a dallamokban jellem- és érzelem ábrázolás – és nem könnyű énekesi feladatok! Ez csak növeli a teljesítmények értékét.
   Szilágyi Olga törékenysége erőt sugároz, elszánt konveciók ellenei lázadása, önmaga vállalása rokonszenvet ébreszt. Csodáljuk az asszonyt, aki gyengeségében is határozott, s bár a végén elbukik, erkölcsi győztes. Hasonlóan szuverén egyéniség a Kincses Károly megformálta Karenin, sértett büszkesége mögött meglapuló szerelmével. Nem ilyen határozott és egyenes jellem Vronszkij. Vadász Zsolt érzékeny megformálásában ő szégyelli, hogy nem állt ki úgy Anna mellett, ahogyan annak tiszte szerelme megkövetelné, s talán ez az önmarcangolás készteti önmaga elől menedéket találni a nagyobb önállóságra való törekvésben. A másik páros Levin és Kitty. Egri József a társulat új tagja. Őszinte játékát szívesen nézzük. Zám Andrea egri pályáján új ez a szín. Vókó János (pap) fenséges nyugalmat áraszt. Érdekes és vonzó a szintén új tag Varga Lívia. Ivanovna szerepében báj és rosszindulat, kacérság és talán valamiféle prüdéria érdekes ötvözete. Sok a humor Horváth Ferenc, Kakó Zsolt, Lisztóczki Péter és Podlovics Lajos alakításában.

 

 

 

Kommentek & évek
Friss hozzászólások
 
A blog közösségi csatornái


  
 

 

 
Lezárt szavazások