CSIZMÁS KANDÚR
A ”bábszínészek” megérkeztek ugyan a helyszínre, de bábuik útközben valahol elkeveredtek, s most nem tudják, mit tegyenek. A közönség, a gyerekek várják őket - csalódást okozni nem szeretnének. Megpróbálnak pusztán ujjaikkal, kezeikkel illúziót kelteni, de nem igazán sikerül. Ekkor jön a mentő gondolat. Mi lenne, ha most az egyszer teljes mivoltukban, egész alakjukkal és arcukkal a közönség elé állnának, a bábfigurák helyett maguk szerepelnének? Ez az előadás alapötlete. Az első feladat a szereposztás. A véletlen dönt, egy kisgyereket kérnek kiszámolóra. Valamennyi színésznek meg kellett tehát tanulnia mind a hat szerepet, hiszen csak abban a pillanatban tudja meg, kit is kell éppen alakítania. Maguk is kíváncsian - és élvezettel - várják, mit hoz a szerencse. Hátra vannak még a jelmezek, a smink. A “bábszínészek” személyes holmijából kerül ki minden, kellékké lép elő fogkefe, léggömb... S a keretjáték után elkezdődik maga a mese, csaknem végig interaktív előadásban. Mindig is hálás dolog az előadásba bevonni a gyermekközönséget, itt azonban ez a szokásosnál jóval nagyobb teret kap, valóban szerves részévé válva a produkciónak. A gyermekek sminkelhetnek, díszletelemeket formálnak, kérdésekre felelhetnek, énekelhetnek – észre sem veszik, olyan magától értetődően lesznek passzív nézőből aktív résztvevővé. És szeretik az előadást! Láttam hetedikes kamasz fiúkat is szájtátva, örömmel kísérni minden mozzanatát és a hivatalos szereplőgárda (Horváth Ferenc, Nagy Adrienn, Rácz János, Szarvassy Csaba Zsolt, Topolcsányi Laura, Tóth Levente) igazi, vidám felszabadultságát.
|