gardonyiszinhazblog
Útmutatók

 
Színháztörténet

 
Menü
 
Kereső
 
search engine by freefind
 
Magamról

 

1987 óta - amióta Egernek újra van önálló társulata - minden darabot láttam, többször is, akár huszonvalahányszor. Színházi tárgyú írásaim, kritikáim a Heves Megyei Nap színházi mellékletében 1995-96-ban jelentek meg rendszeresen, de a melléklet megszűnése óta is előfordultak különböző lapokban, ma pedig internetes portálokon. 2000 tavaszán egy előadás végén nagy meglepetésemre a színpadra szólítottak a darab szereplői, Örökös Néző címet kaptam tőlük. Természetesen nagyon meghatott, büszke vagyok rá. Mindenkit tisztelek, akár színpadon van, akár a háttérben dolgozik a színház csodálatos világában. Magamat is erős szállal ehhez a világhoz tartozónak érzem. 2010.04.05-én indítottam a blogot. Remélem, kiérdemli az Olvasó folyamatos érdeklődését. J.F.

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
* 2022/23-as évad

CSEHOV: SIRÁLY - TRAGIKOMÉDIA

Bemutató: 2022.10.07. Nagyszínpad



Fotók: Gál Gábor


   Csehovot sokan szeretik, sokan pedig nem érzik darabjainak szépségét. Persze, ez más szerzőkkel is van így – kinek „bejönnek” (hogy kivételesen a ma divatos és általam egyébként nem használt terminus technicus-szal éljek), kinek nem. Én az első csoportba tartozom, ezért örülök az új Csehov bemutatónak. Azért is, mert mindössze kétszer volt ilyen Egerben (értsd: kétszer az önállóvá válás óta), 1993-ban a Ványa bácsit rendezte Gali László, 2004-ben a Három nővért Radoslav Milenković. No és örülök azért is, mert az elmúlt évadok műsorpolitikájában az arányok már hagyományosan úgy alakulnak, hogy évente egy igazán komoly, fajsúlyos prózai darab fér az egri nagyszínpadra, valamint egy táncjáték, s a maradék négy bemutató azután operett, musical, ha próza, akkor vígjáték. Megvan ennek az oka, tudom, de ettől még tény. Ezért annak az évi egynek különös jelentősége van, akkor tudják a társulat tagjai megmutatni, mit tudnak ebben a műfajban. A Sirály szereposztása: Arkagyina, színésznő - Saárossy Kinga / Jászai-díjas, Trepljov, a fia - Kardos Kristóf, Trigorin, író - Baranyi Péter, Nyina Zarecsnaja - Misurák Tünde, Szorin, a testvére - Sata Árpád, Dorn, orvos - Tunyogi Péter, Samrajev - Balogh András, Polina Andrejevna, a felesége - Nagy Adrienn, Mása, a lányuk - Babócsai Réka, Medvegyenkó, tanító - Tóth Levente, (valamint Jakov, szolga - Engler Imre, Tánya, szobalány - Szecskó Andrea). Hosszú ideje látjuk őket a színpadon, lehetett tehát előzetes elképzelésünk. Egy kivétellel, s ez Kardos Kristóf. Bár évek óta tagja a társulatnak, ekkora terjedelmű és jelentőségű feladatot még nem kapott. Márpedig kell a fokozatosan egyre komolyabb terhelés ahhoz, hogy egy ifjú színész fejlődni tudjon. Ebben az esetben kimaradtak fokozatok és átmenet nélkül kapott nagy lehetőséget - meglepetést okozva ezzel! -, melyet lehet megugrani, de lehet elszalasztani is. Túl a bemutatón azt mondhatjuk, jó döntés volt neki adni Trepljov szerepét. Ha akadtak bizonytalanságok, akkor azok oka az ilyen súlyú feladatokban még meg nem szerzett rutin és nyilván a premier izgalma is. Viszont nem kérdőjelezte meg a választás helyességét és nem egyszer voltak igazán szépen megoldott jelenetei. Kíváncsian várom, milyen szerepeket kap ezután és hogyan fog élni a további lehetőségekkel.


Díszlet: Székely László, Kossuth- és Jászai-díjas, Érdemes művész, a Nemzet Művésze
Jelmez: Bodnár Enikő
Ügyelő: Ujhelyi Réka
Súgó: Szecskó Andrea
Rendezőasszisztens: Lázár Rita
Rendező: Blaskó Balázs, Jászai-díjas

 

 

Kommentek & évek
Friss hozzászólások
 
A blog közösségi csatornái


 
  
 

 

 
Lezárt szavazások